Hi
nicht die Auflösung ist entscheidend sondern die Reverse Auflösung die normale geht so gut wie immer.
Versuch mal bite:
nslookup deinDC
danch
nslookup ip_deines_dc
geht beides ?
kontrolliere die SPNs dazu gibst du am dc cmd ein setspn deindc
sieht das ok aus führe aus dcdiag >c/:ergebniss.txt (mit Backslash bitte)
in der Textdatei kannst du sehen ob der DC so läuft wie er soll meisst findet sich dabei auch der Fehler sofort.
Findest du dabei keine Fehler gehe bei einem Domain Member PC in die Registry und setze den Wert im Artikel unten das kannst du umgedreht aber auch am Server machen, nur nicht beides gleichzeitig ein nach dem anderen.
Org Txt MS KB:
hoffe du kannst englisch
221833 How to enable user environment debug logging in retail builds of Windows
http://support.microsoft.com/kb/221833
Note that Userenv logging per this article does NOT work on any version of Windows Vista or Windows Server 2008. It will work only on Windows 2000, 2003 or XP.
Open Regedit on the problem computer and drill down to:
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon.
Create a REG_DWORD with the value called UserEnvDebugLevel then set the value to 0x10002 in hexadecimal. The value is not case sensitive.
Logging will start immediately to the Userenv.log file located in the %SystemRoot%\Debug\UserMode folder (no reboot or restart of services is required). If the Userenv.log file is larger than 300 KB, the file is renamed Userenv.bak, and a new Userenv.log file is created. This action occurs when a user logs on locally or by using Terminal Services, and the Winlogon process starts. However, because the size check only occurs when a user logs on, the Userenv.log file may grow beyond the 300 KB limit. If you need to read the log or .bak files then you can simply open them with Notepad. Since you want to see what the computer is doing when it starts, reboot the client computer.
MfG
Andre