Problem mit pkwteile.at Autodoc.de teile-direkt.at pkwteile.de

Hallo!

Ich habe vor 12 Tagen bei pkwteile.at ein paar Ersatzteile bestellt welche ich dringend benötige weil ich bis die Teile kommen keine Auto habe.

Ich habe vor Jahren schon mal was bestellt was dann binnen 3 Tagen da war. Damals habe ich eine deutschsprachige email bekommen.

Diesmal habe ich nur eine englische email bekommen und zwar von [email protected]

Nachdem ich:
-die Teile dringend brauche

  • ich keine email über den Versand bekommen habe
  • mir pkw-teile.at nicht antwortet
    -die bestellten Bremssättel ich onlineshop von pkwteile.at nicht mehr als verfügbar aufscheinen, auf den anderen Seiten der selben Firma übrigens als momentan nicht lieferbar.
    (Autodoc.de teile-direkt.at pkwteile.de )
    möchte ich nun die Bestellung stornieren und mir die Teile wo anders holen.
    Bezahlt habe ich über paypal

Ich habe Erfahrungsberichte über autodoc gelesen. Teilweise sind die Teile nach 2 Monaten noch nicht gekommen oder es wurden unpassende Teile geliefert. (Falsche Seite, usw…) anscheinend haben viele nach Monaten noch immer kein Geld zurückbekommen.
Daher möchte ich bei meiner Stornierung alles richtig machen:

Leider verstehe ich nicht alles in der email und außerdem: Muss es nicht reichen wenn ich die email mit der Stornierung auf Deutsch schreibe?

Reicht es als wenn ich binnen 14 Tagen ab Bestelltag ohne Unterschrift folgende email schreibe?

Sehr geehrte Damen und Herren,

ich möchte folgende Bestellung stornieren:
-Bestellnumer

  • Name
  • Bestellte Teile
  • Adresse
  • PaypalNr
  • Datum

Hier die original email welche ich nach der Bestellung über pkwteile.at bekommen habe:

    Dear customer,

Thanks a lot for your order here! pkwteile.at.

    Your customer number:
    
       xxxxxxxx
    
    Your order number:
    
        xxxxxxxxx
    


        
        
            

            
        
    




This order confirmation informs you, that we have received your

order. This is not proposal accepting and not conclusion of a contract.
The receiving of next our e-mail confirmation (confirmation of order
dispatch) means contract sale conclusion.

    You have ordered the following goods:

                Article № 

                Description of the product

                Amount
    
                Total price in EUR

                                        Bremsschlauch

                                        Bremsflüssigkeit
                
                                        Bremssattel

Delivery: Standard shipping

Payment method: PayPal

    Your billing address:

    Mr. XXXXXXXXXXXXX

    Your shipping address:

XXXXXXXXX
Mr.XXXXXXXXX

Cancellation rights for consumers
(Consumer
is to be considered any individual who concludes a transaction, which
doesn’t aim any commercial, professional or business activities).

Conditions of cancelling the order
Cancellation rights

You have the right to withdraw from this contract within 14 days
without giving any reason. The cancellation period will expire after 14
days from the day on which you acquire, or a third party other than the
carrier and indicated by you acquires, physical possession of the last
good.

To exercise the right of withdrawal, you must inform us (Autodoc GmbH, Josef-Orlopp-Straße 55, 10365 Berlin, Germany, E-Mail: [email protected])
of your decision to withdraw from this contract by an unequivocal
statement (e.g. a letter sent by post or e-mail). You may use the
attached model withdrawal form, but it is not obligatory.

To
meet the withdrawal deadline, it is sufficient for you to send your
communication concerning your exercise of the right of withdrawal before
the withdrawal period has expired!

Consequences of cancellation

If you cancel this order, we undertake to immediately refund all the
payments received from you, within 14 days starting from the moment we
have received the notification regarding the cancellation of the
existing order, including shipping costs, except any other additional
expenses, related to the fact that you have chose a shipping method,
different from the one we offered (standard delivery)! We refund the
money by the same method of payment as we have received it from you,
unless differently specified previously. Anyway the customer will not
carry out any additional expenses for the refund.

Regarding Goods, to be mailed back

We may delay the refund until we receive the Goods back to our address,
or until you provide proof that the Goods are sent back to us,
depending on which notification we get first.

You shall send
back the goods or hand them over to us Autodoc GmbH,
Josef-Orlopp-Str.55, 10365 Berlin, Germany, without undue delay and in
any event not later than 14 days from the day on which you communicate
your withdrawal from this contract to us. The deadline is met if you
send back the goods before the period of 14 days has expired. You will
have to bear the direct cost of returning the goods.

Regarding Goods, that cannot be mailed back (for example spare parts, impossible to be packed)

We will collect the Goods. We will carry out the expenses for postage
back. You will only have to pay in case of value loss of the ordered
Goods, due to their deterioration, improper installation or use.

  • End of cancellation terms and conditions -

Cancellation rights: Exceptions
The right to cancel does not apply to the following kind of contracts:
Contracts for the supply of goods made to the consumer’s specifications or clearly personalised.

Contracts for the supply of goods which are, after delivery, according to their nature, inseparably mixed with other items.

Cancellation form: Sample

(If you want to cancel the order, please fill-in this form and mail it to us).

  • To whom: Autodoc GmbH, Josef-Orlopp-Straße 55, 10365 Berlin, Germany, E-Mail: [email protected]

  • Hereby I / we cancel the contract for the purchase of the following Goods (*) following services

  • Ordered / Received

  • Consumer’s name

  • Consumer’s address

  • Consumer’s signature (only required in paper form)

  • Date


(*) Strike if irrelevant

Hallo!

Warum du eine Mail von deren belgischer Seite bekommst, ist etwas merkwürdig.
Aber naja, im Grunde steht da, daß diese Mail noch keine Bestellbestätigung ist, sondern lediglich eine Bestätigung des Eingangs der Bestellung. Blah.

Und du wirst darüber informiert, daß du eben innerhalb von 14 Tagen stornieren kannst, beispielsweise per Brief oder auch per Mail. Da wird dann auch die deutsche Post-Adresse genannt.

Des Weiteren wird man innerhalb von 14 Tagen nach Widerruf geleistete Zahlungen zurück geben, wobei das daran gebunden ist, daß bereits verschickte Ware zurück gesendet wurde, und noch in ordnungsgemäßem Zustand ist. (z.B. nicht eingebaut wurde)

Was man in dem Schrieb von dir erwartet, hast du selbst schon aufgelistet, daher ist das so schon in Ordnung. Ich würde nicht schreiben „Ich möchte stornieren“, sondern „ich storniere“. Denn sonst könnten die sagen: „Schön für dich, daß du stornieren möchtest - warum tust du es nicht?“
Ansonsten würde ich das per Fax schicken, falls du die Möglichkeit hast, denn das ist weitaus verbindlicher als eine Email, aber fast genauso schnell.

Daneben ist es sicher nicht verkehrt, mal da anzurufen, nicht, daß deine bestellung sonst noch irgendwie bei denen im System hängt - wie gesagt, belgische Absender-Adresse ist schon merkwürdig.

Du hast eine pn!